KLIK KLIK

nuffnang

Saturday, September 12, 2009

Bulan poser gini...

mgu depan dah raya...yey! yey!...lagu raya dah byk dah kat corong2 radio..aku jugak lah yg tergedik2 dgr lagu raya..best..hr tu x sabar2 bertanya..bila lah radio mula putar lagu raya???hik hik hik..pada hal tau kan lagu raya kuar lpas 2 mgu kita poser...saja nk happykan hati sendiri..

mcm puasa last year..thun ni thun ke-2 aku poser kat holidaycity nih..oppss...silap holidaycity.com(kata gerrad)-gerrad tu bos aku..hahhaha...mula lah tergeliat guling kita org nk biasakan lidah menyebut...ah..lamtak arr..aku x kisah...

balik citer poser...thun lepas buka poser kat shangrila putrajaya..thun ni alhamdulillah..lagi byk dpt invitation..pegi x pegi je lah..mana x nya aku byk keje ptg...ah sudah..azam dan citer2 setiap orgkan konon lah pose nk kurus...hahahha..x de maknanye..g pasar ramadhn x hengat...borong sakan..

lupa plak..isnin ni(14/9) nk g holiday vlla subang...kui kui kui...buka poser lah..dah derang invite..gi lah..hri yg sama gak dpt invitation dri putri park resort yg kat chow kit tu..area2 jln tar..klu x silap..
ada  pilihan..yang man satu...kita semua sepakat d kampong si penin lalat nk g kat subang..knp????
try lah teka...heheheheh...
kena melantak ke...hahhaha...tguuu....nti dah pi bru update citer...

lagi satu..alahai kwn2 ku..hmmmm...x dapek nk joint buka poser lah plak thun ni..knp?mestilah ada hal yg urgent..buka poser dgn bakal in law...(hah ye ke????)..*sambil tersipu malu*...
kwn2 ku maaf zahir batin lah kat korg...nx nx nx time ada lagi kan..tu pon klu aku jejak bumi semenanjung ni...x kan plak korg konvoy nk ke sabah sarawak semata2 nk buka poser plak kan...har har haru....harus lah aku berjauhan dgn korg...

Friday, September 11, 2009

Renungan Jumaat - KELEBIHAN-KELEBIHAN BISMILLAH

1. Yang pertama ditulis Qalam adalah BISMILLAH.
Maka apabila kamu menulis sesuatu, maka tulislah BISMILLAH Pada awalnya kerana BISMILLAH tertulis pada setiap wahyu yang Allah Turunkan kepada Jibrail.

2. "BISMILLAH untukmu Dan umahmu, suruhlah mereka apabila memohon sesuatu dengan BISMILLAH. Aku tidak akan meninggalkannya sekejap Mata pun sejak BISMILLAH diturunkan Kepada Adam." (Hadith Qudsi)

3. Tatkala BISMILLAH diturunkan ke dunia, maka semua awan berlari ke arah barat, angin Terdiam, air laut bergelora, mendengarkan seluruh binatang Dan terlempar Semua syaitan.

4. Demi Allah Dan keagunganNya, tidaklah BISMILLAH itu dibacakan pada orang sakit Melainkan menjadi ubat untuknya Dan tidaklah BISMILLAH dibacakan di atas sesuatu Melainkan Allah beri berkat ke atasnya.

5. Barangsiapa yang ingin hidup bahagia Dan mati syahid, maka bacalah BISMILLAH setiap kali memula
kan sesuatu Perkara yang baik.

6. Jumlah Huruf dalam BSMILLAH Ada 19 huruf Dan malaikat Penjaga neraka Ada 19 ( QS.AL Muddatsir:30) .Ibnu Mas'ud berkata: "Sesiapa yang ingin Allah Selamatkan dari 19 malaikat neraka maka bacalah BISMILLAH 19 kali setiap Hari."

7. Tiap huruf BISMILLAH Ada JUNNAH (penjaga/khadam) hingga tiap huruf berkata,"Siapa yang membaca BISMILLAH maka kamilah kekuatannya Dan kamilah Kehebatannya."

8. Barangsiapa yang memuliakan tulisan BISMILLAH nescaya Allah akan
Mengangkat namanya Di syurga yang sangat tinggi Dan diampunkan segala dosa kedua orang tuanya.

9. Barangsiapa yang membaca BISMILLAH maka akan Bertasbihlah segala gunung kepadanya.

10. Barangsiapa yang membaca BISMILLAH sebanyak 21 kali ketika hendak tidur,maka akan terpelihara dari gangguan syaitan, kecurian Dan kebakaran, maut mendadak Dan bala.

11. Barangsiapa yang membaca BISMILLAH sebanyak 50 kali di hadapan orang yang zalim,hinalah Dan masuk ketakutan Dalam hati is zalim serta naiklah keberanian Dan Kehebatan kepada is pembaca.

Saturday, September 5, 2009

Aku suka beli barang online...kenapa erk???

Sememangnya aku suka beli brg on9..sbb x payah nk bersesak kat luar tu..hmmm tgh berpikir cner nk buat bisnes on9..satu hari nanti aku nk buat gak..tgh berusaha ni...hehehe...harap2 berjaya..yezza..
suka soping kat wanitamelayu.com..pastu byk lagi website on9 yg besh2 mcm kat tepi blog aku yg aku iklankan ni..pasal senang aku nk klik klu nk g eye window soping...heheheh...

Friday, September 4, 2009

Cantik Tanpa Kosmetik

Pepatah lama menyebutkan, kecantikan asli adalah ketika seseorang tetap terlihat menarik walau tanpa solekan wajah. Walaupun penilaian cantik adalah hak relatif setiap individu, yang membezakan adalah bagaimana mengekalkan keterampilan agar sentiasa awet muda.Mitos mengatakan kecantikan akan memudar seiring dengan waktu. Persepsi ini merupakan kesalahan besar. Mamang benar adanya proses penuaan merupakan proses yang tidak mungkin dihindari, namun yang masih boleh dilakukan seorang manusia dalam menghadapi proses penuaan ialah menunda proses penuaan pada tubuh lebih lama.Pemakaian kosmetik dan dandanan pakaian tidak banyak membantu menghilangkan kerutan wajah yang timbul lebih awal. Tanpa disedari, cara paling sihat dalam usaha mencantikkan diri agar awet muda lebih lama tanpa kosmetik ada didepan mata kita dan sangat mudah sekali dilakukan, berikut beberapa tips:
1. Makanlah Secukupnya.
Dari zaman dahulu sama sekali tidak ada jadual khusus yang menyatakan makan wajib bagi manusia adalah tiga kali sehari. Selama ini kita banyak dipengaruhi sistem turun temurun dari leluhur manusia sejak dahulu.Makanlah secukupnya ketika lapar, jangan berlebihan. Pola makan kekenyangan (baca: berlebihan) hanya menimbulkan masalah kesihatan lanjutan yang dirasakan dihari tua. Antara jenis penyakit adalah diabetes, jantung koroner, stroke, dan lainnya.Sekiranya organ tubuh dipaksa bekerja lebih lama dan keras untuk mencerna makanan yang berlebihan, organ-organ dalam tubuh akan semakin cepat mengalami penuaan. Ibarat sebuah kenderaan bermesin yang mempunyai kapasiti 800cc dipaksa menarik sebuah trak 10 ton.
2. Perhatikan Pengambilan Gizi
Paling penting bukanlah kuantiti porsi makan, tapi kualiti gizi makanan. Perhatikan kembali kandungan gizi makanan yang sehari-hari anda ambil, apakah mengikut kehendak gizi dan nutrisi tubuh?Perhatikan juga setiap makanan yang anda ambil. Sebatang sate ayam misalnya, tidak ramai yang mengetahui betapa bahayanya daging gurih renyah kehitaman dari efek bakar arang bagi tubuh kita, dimana dalam bekas proses bakaran pada makanan memiliki zat karsinogenik yang menyebabkan radikal bebas sebagai pemicu penuaan dini pada tubuh.
3. Berolahraga
Faktor paling mendukung orang makin cepat tua adalah stress. Depressi boleh dikurangkan dengan berolahraga. Orang yang rutin menjalani aktiviti olahraga badannya lebih segar dan memiliki stamina kekuatan lebih lama berbanding orang yang tidak berolahraga.Efek yang didapati setelah berolahraga inilah yang akan mengurangkan stress serta tekanan-tekanan yang lain.
4. Beristirahat secukupnya
Jika ingin tampil segar, penting sekali untuk beristirahat secukupnya. Jumlah minima jam tidur tidak menjadi jaminan cukup tidaknya waktu istirehat anda. Yang terpenting adalah kualiti tidurnya. Kulit wajah yang lelah akan terlihat pucat dengan lingkaran hitam di bawah mata.
5. Minum Air Putih Secukupnya
Minumlah air putih secukupnya. Bukan cairan berwarna menggiurkan yang ditawarkan bebas dipasaran, mengambil minuman berwarna hanya akan memberatkan ginjal dalam proses penyerapannya. Selain itu, kulit wajah akan tampak lebih cerah ketika kelembaban kulit tercukupi dengan baik. Minumlah air putih paling kkurang lapan gelas sehari untuk menjaga kekeringan kulit. Hindari minum minuman yang mengandung alkohol atau kafein dari kopi yang bisa memicu pengurangan kelembaban kulit.
6. Jangan lupa pengambilan supplement tambahan
Tubuh juga memerlukan supplement antioksidan sekiranya anda tidak mengamalkan pola pemakanan sihat dan bervariasi. Di zaman sekarang kita mudah dilanda stress seperti melakukan aktiviti fizikal yang berat, banyak kerja, merokok, lingkungan kerja yang tidak sihat dari segi udara, pemakanan, sentiasa terkena sinaran matahari maka tips dari no 1 - 5 tadi memang tidak mencukupi untuk menangkis serangan radikal bebas.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

apa ada?

kisah ku (551) info (301) giveaway (232) free sample (77) hadiah GA (47) hiburan (28) giveaway aku a.k.a pinkbiru (22) review makanan (18) si budoy (17) kawan2ku (16) jalan2 (11) contest (10) raya 2012 (8) anak sedaraku (7) kesihatan (7) FM (5) iklan (5) tempahan (5) joint problem (4) plushie (4) sticker (4) tubuh (4) bunga telur felt (3) family (3) langsir (3) legoland (3) lutut problem (3) masterchef selebriti (3) pulau manukan (3) red velvet cake (3) the zon stulang (3) zalora (3) VCO catalyst (2) aip online survey (2) big bad wolf (2) buah zuriat (2) buang kulit mati kaki (2) cantik (2) danga bay (2) ikan bakar danga bay (2) insiden lahad datu (2) kacang pool haji (2) langkawi (2) loccitane (2) loyang pai (2) mini GA (2) new year (2) plain fox material (2) rempeyek (2) reward blog (2) runner (2) sabak awor (2) sakit gigi (2) BR1M (1) Hj Sharin Low Grand Restaurant BBU (1) Ipad 1 Malaysia (1) My Steamboat and Grill (1) P1 (1) a farmosa (1) aidil adha (1) air terjun gunung ledang (1) album bajet (1) astro e-billing; auto debit (1) baby foot (1) bamboo charcoal bread (1) bank islam (1) baskin robin (1) brown paper bag (1) bunga tisu (1) cake in jar (1) cameron (1) churp churp (1) cookies senang (1) digi (1) durian spring roll (1) epal pai (1) felt (1) felt brooch (1) flannel material (1) gadjet (1) gayang seafood restaurant (1) gift voucher (1) giv (1) hab pendidikan pagoh (1) haiwan (1) hotel patuh syariah (1) hutan bandar (1) hutang (1) ikan bakar pasar filipin (1) jerebu (1) kampung nelayan tun fuad stephen (1) karamel kukus (1) kfc am (1) kisah (1) krishna fish head curry house (1) kucing (1) kutu kucing (1) labu siam (1) laura ashley shopping beg (1) loan (1) lokan dan kelapa bakar (1) medan ikan bakar crystal bay (1) mekap mekap (1) melaka (1) menara taming sari (1) merokok (1) mimpi (1) movie (1) nasi lemak (1) ngaku chips (1) nuffnang (1) otak-otak (1) pakej photo album bajet (1) penuaan (1) pet world (1) petrosains (1) phewtick (1) pink ribbon (1) pixajoy (1) popcorn poco (1) popthesoda (1) prayforMH370 (1) pretzle mini (1) produk kaki (1) puasa (1) redeem punchtab (1) rumah terbalik (1) sate (1) sawah ring (1) serawa durian (1) simple pouch (1) sspn (1) tanjung emas (1) tanjung ketapang (1) tanjung leman (1) tripod (1) up (1) vaksin kucing (1) vernonchan.com (1) voltaren (1) wanitamelayu.com (1) western murah (1) zaman dulu (1) zoo melaka (1)

networkedblogs