KLIK KLIK

nuffnang

Monday, November 14, 2011

Gembira & sedih


Tercapai Impian: Zizie Kini Bergelar Datin

Bermula awal tahun ini, Zizie Ezette telah mula bergelar datin.
Ini berikutan Datuk Bung Mokhtar Radin menceraikan isteri pertama beliau, Nor Asidah Alimuddin.
Untuk yang tidak tahu, gelaran datin hanya boleh digunakan oleh isteri pertama sahaja.
Laporan berkenaan Zizie ‘naik pangkat’ disiarkan dalam Berita Minggu semalam.
Perceraian itu dikatakan berpunca sikap Bung dan Zizie yang melanggar perjanjian dulu.
“Khabarnya dulu, Bung dan Zizie berjanji pada Nor Asidah tidak akan meuwar-uwarkan berita perkahwinan mereka. Bekas isteri minta mereka kahwin senyap-senyap supaya tidak menimbulkan persoalan.
“Tapi, malangnya berita perkahwinan Bung dan Zizie dapat dihidu wartawan dan menjadi berita besar. Kebanyakan akhbar meletakan cerita perkahwinan mereka di muka depan. Jadi Bung dan Zizie dianggap melanggar janji,” lapor akhbar berkenaan.
Bung berkahwin dengan Nor Asidah pada 24 Ogos 1991 di Sabah.
Perkahwinan dengan Zizie pula berlangusng pada 16 Disember 2009. Kedua mereka (Zizie dan Bung) kemudian telah didakwa di Mahkamah Syariah kerana berpoligami tanpa kebenaran Mahkamah dan kesalahan pernikahan tanpa kebenaran Pendaftar Nikah Cerai dan Rujuk.
Apa pun, tahniah la Zizie yea…tercapai impian…syukurrrrr.


sumber : mynewshub

p/s- gembira sbb da dpt jadik datin
sedih sbb 1 rumahtangga da runtuh..
terpikir plak..wartawan yg meuwar uwar citer tu punca perceraian ke...
hmm...saham dosa la plak


3 comments:

cikpuanhady said...

hi darl, lama tak ngomen sini..baru nak aktif balik..hope ekin dan hubby sihat2 aje..

btw, taktaupon pasal ada perjanjian ni..hoho..gitu kisahnya..

AkmaFaizal said...

salam ekin..lama tak jenguk2 sini. Akma pun lama tak mentenet..hehe..kalau diikutkan, tak yah cerai berai pun. klau dh mampu apa salahnye..ni perjanjian siap lafaz taklik ke? haiya..

nak tag ekin join http://www.akmarwati.com/2011/11/beauty-contest-from-aina-rahman.html

ekinashikin said...

has-tu la lma menyepi...hihi..
kita baru je nk aktif balik ni..

cik kema - kita pon lma x jln2 tmpt cik kema..bru je nk aktif balik ni..
thanks..nti kita join GA tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

apa ada?

kisah ku (551) info (301) giveaway (232) free sample (77) hadiah GA (47) hiburan (28) giveaway aku a.k.a pinkbiru (22) review makanan (18) si budoy (17) kawan2ku (16) jalan2 (11) contest (10) raya 2012 (8) anak sedaraku (7) kesihatan (7) FM (5) iklan (5) tempahan (5) joint problem (4) plushie (4) sticker (4) tubuh (4) bunga telur felt (3) family (3) langsir (3) legoland (3) lutut problem (3) masterchef selebriti (3) pulau manukan (3) red velvet cake (3) the zon stulang (3) zalora (3) VCO catalyst (2) aip online survey (2) big bad wolf (2) buah zuriat (2) buang kulit mati kaki (2) cantik (2) danga bay (2) ikan bakar danga bay (2) insiden lahad datu (2) kacang pool haji (2) langkawi (2) loccitane (2) loyang pai (2) mini GA (2) new year (2) plain fox material (2) rempeyek (2) reward blog (2) runner (2) sabak awor (2) sakit gigi (2) BR1M (1) Hj Sharin Low Grand Restaurant BBU (1) Ipad 1 Malaysia (1) My Steamboat and Grill (1) P1 (1) a farmosa (1) aidil adha (1) air terjun gunung ledang (1) album bajet (1) astro e-billing; auto debit (1) baby foot (1) bamboo charcoal bread (1) bank islam (1) baskin robin (1) brown paper bag (1) bunga tisu (1) cake in jar (1) cameron (1) churp churp (1) cookies senang (1) digi (1) durian spring roll (1) epal pai (1) felt (1) felt brooch (1) flannel material (1) gadjet (1) gayang seafood restaurant (1) gift voucher (1) giv (1) hab pendidikan pagoh (1) haiwan (1) hotel patuh syariah (1) hutan bandar (1) hutang (1) ikan bakar pasar filipin (1) jerebu (1) kampung nelayan tun fuad stephen (1) karamel kukus (1) kfc am (1) kisah (1) krishna fish head curry house (1) kucing (1) kutu kucing (1) labu siam (1) laura ashley shopping beg (1) loan (1) lokan dan kelapa bakar (1) medan ikan bakar crystal bay (1) mekap mekap (1) melaka (1) menara taming sari (1) merokok (1) mimpi (1) movie (1) nasi lemak (1) ngaku chips (1) nuffnang (1) otak-otak (1) pakej photo album bajet (1) penuaan (1) pet world (1) petrosains (1) phewtick (1) pink ribbon (1) pixajoy (1) popcorn poco (1) popthesoda (1) prayforMH370 (1) pretzle mini (1) produk kaki (1) puasa (1) redeem punchtab (1) rumah terbalik (1) sate (1) sawah ring (1) serawa durian (1) simple pouch (1) sspn (1) tanjung emas (1) tanjung ketapang (1) tanjung leman (1) tripod (1) up (1) vaksin kucing (1) vernonchan.com (1) voltaren (1) wanitamelayu.com (1) western murah (1) zaman dulu (1) zoo melaka (1)

networkedblogs