KLIK KLIK

nuffnang

Wednesday, November 30, 2011

pakcik ni pelik la...



KUALA KANGSAR: “Bagi orang lain, perbuatan ini dianggap tidak masuk akal dan boleh menjejaskan kesihatan, tapi bagi saya ia menjadi menu harian sejak 17 tahun lalu,” kata Mohd Razali Ishak, 63, yang mempunyai tabiat luar biasa apabila menjadikan sabun mandi dan bedak sebagai makanan kegemarannya.
Bapa kepada sembilan anak yang juga bekas penoreh getah itu berkata, pada mulanya dia hanya makan bedak, namun menambah ‘menu’ eksotiknya dengan memakan sabun mandi sejak tujuh bulan lalu.


“Saya mula makan sabun mandi selepas tertarik melihat bentuk dan baunya. Selepas menggigit sedikit cebisannya, saya rasa ia begitu enak dan sejak itu mula menjadikannya makanan harian.


“Sejak tujuh bulan lalu, saya mula makan bedak talkum pula, juga kerana saya suka baunya yang harum. Kini saya mampu menghabiskan dua atau tiga botol bedak 100 gram sehari,” katanya ketika ditemui di rumah anaknya di Padang Rengas di sini, semalam.


Segelintir penduduk yang mendapat tahu mengenai minat pelik warga emas itu yang tinggal di Kuala Lipis, Pahang pada mulanya beranggapan Mohd Razali tidak waras.



“Saya akui pada beberapa tahun pertama dulu bukan saja jiran sekampung, malah anak-anak termasuk isteri mengatakan saya gila.



“Selepas gagal meyakinkan mereka, saya membuat keputusan pergi menjalani pemeriksaan di sebuah hospital dan keputusannya mengesahkan saya waras,” katanya. Dia yang berasal dan tinggal di Sungai Temau, Kuala Lipis berkata, sehingga sekarang, dia masih tidak tahu punca dan kenapa dia memiliki tabiat pelik itu.

“Sudah ribuan kali saya ditanya soalan ini, tapi saya sendiri tidak tahu jawapannya. Ia masih menjadi misteri bagi saya dan keluarga. Tabiat ini bukan sengaja diada-adakan untuk mencari publisiti kerana tiada sebab untuk saya buat begitu,” katanya.

Bagaimanapun, Mohd Razali tidak menolak kemungkinan ia ada berkaitan dengan unsur mistik kerana pernah menemui pengamal ilmu perubatan tradisional dalam usahanya menghentikan tabiat ini.

Katanya, usahanya itu selepas gagal mendapatkan jawapan daripada doktor bertauliah, juga menemui jalan buntu menyebabkan dia berserah segala-galanya kepada Tuhan.


“Isteri (Rohani Yusup, 57,) dan anak-anak sudah berputus asa menasihatkan saya supaya berhenti. Malah, isteri pernah cuba meletakkan tepung gandum dalam bekas bedak kerana bimbang saya jatuh sakit kerana makan bedak setiap hari.


“Namun, usaha itu gagal kerana saya dapat membezakan rasanya. Saya tidak tahu bagaimana menjelaskan perasaan saya ketika makan bedak dan sabun, tetapi jika sehari tidak menjamahnya, saya gelisah seperti ada sesuatu tidak kena,” katanya. Sementara itu, anak Mohd Razali, Roslinda, 32, berkata, dia dan adik beradik lain sudah letih menasihatkan bapa mereka supaya berhenti mengamalkan hobi pelik itu.


“Kami percaya ayah menjadi begini akibat terkena buatan orang menggunakan sihir atau ilmu hitam. Justeru, saya berharap jika ada pihak boleh membantu merawat penyakit ‘unik’ ayah ini.


“Kami tidak mahu ayah meneruskan tabiatnya makan bedak dan sabun mandi kerana bimbang bakal memudaratkan lagi keadaan kesihatannya yang semakin uzur sekarang,” katanya.


PELIK...Mohd Razali makan sabun mandi sejak  tujuh bulan  lalu.

ENAK...bedak jadi makanan harian Mohd Razali.




‘Toyol’ curi komputer riba


BUKTI...rakaman CCTV menunjukkan dua kanak-kanak yang menceroboh pejabat sekolah dan melarikan komputer riba.

SOROK...rakaman CCTV menunjukkan seorang kanak-kanak yang berselindung di sebalik pintu merangkak untuk mengelak wajahnya dirakam.

JOHOR BAHRU: Pemasangan kamera litar tertutup (CCTV) di sebuah sekolah agama di Taman Dahlia, di sini, membongkar aksi sekumpulan lima penjenayah cilik termasuk kanak-kanak berusia 10 dan 12 tahun yang memecah masuk pejabat sekolah berkenaan sebelum melarikan dua komputer riba.
Dalam kejadian jam 2.37 pagi semalam, lima penjenayah terbabit berusia 10 hingga 18 tahun dengan dua daripada mereka yang paling muda berusia 10 dan 12 tahun menggunakan susuk tubuh kecil untuk menyelit masuk melalui pintu berjeriji selepas gagal memecahkan mangga.

Kedua-dua mereka menyelongkar laci pejabat untuk mencari barang berharga dan berada di situ selama sejam tanpa menyedari gelagat mereka dirakam CCTV.

Ahli jawatankuasa badan kebajikan sekolah berkenaan, Mohammad Nick Abdullah, 43, berkata dia menyedari kejadian itu selepas melihat kesan umpil pada satu daripada pintu jeriji ketika ke sekolah untuk memeriksa rakaman CCTV pada jam 7.30 pagi semalam.


Selepas memeriksa pejabat, Nick mendapati komputer riba hilang dan penelitian melalui rakaman CCTV menunjukkan penjenayah cilik menyelongkar laci dan memasukkan peralatan elektronik berkenaan ke dalam dua beg.


ppsssttt..sekolah ni dekat je dgn rumah daku
x sangka plak ada yg nakal2 mcm gini


dah jejak kaki da..genting strawberry farm


akhirnya jadik gak plan 26hb nov hari tu
tmpt tu kecik je
xde lah besar sgt..
tapi seronok lah jugak...

lagi pon x jauh dari KL
kebetulan daku ke KL hri tu sbb nk g kenduri kawen sedara...
so,sabtu x de buat apa...
g jln2...

kami bertolak dari rumah lebih kurang dlm pukul 9.30 pagi mcm tu
konon je nk gerak cepat2
tapi biasala..
cnfm la ada yg lmbt..hahahaha

boleh self pick stoberi kat sini
1 bakul maximum 3 org boleh masuk
pastu harga RM6 utk 100g stoberi yg dipetik..
mahal sikit la..
tapi ada la experience baru..hihi..

tapi tah kenapa kan
daku rasa stoberi kat sini x berapa nak masam sgt la
compare yg kat cameron tu...
ke lidah ni yg da season..hahahaha


stoberi..stoberi..
nyum..nyum..nyum


sesi gedix ensuami time amik gmbr


 mak..kena pksa dulu bru nk masuk tmpt stoberi ni


 my sis..
mak buyong yg masih larat lagi nk jln sana sini

.
.
.
.
.

last sekali picca tuan blog..hahaha...
kecit je..
pasal x chantek..
muahahaha...



Eye liner baru dah sampai..

hari tu daku de beli eye liner online..
beli dri saper???
beli dari dni..hihi...
meh terjah blog dni..
mana tau ada brg berkenan kan...

thanks dni..
dah sampai da brg kat akak...


Tuesday, November 29, 2011

Sunday, November 27, 2011

salam maalhijrah


~entri auto publish~


salam maalhijrah!
selamat  dtg thun baru...
azam thun lepas da tercapai ke???
hihihihi....

tiba masa utk buat azam baru kan
thun baru ni...
ensuami lahir dulu time awal muharram.
so birthday ensuami la hri ni...

"happy birthday"

sekarang daku de kat KL ni
ada sedara kawen...

Saturday, November 26, 2011

morningggg....angry bird mania...


~ ni entri auto publish ~

hihiihi...sbb skrg daku g jln2 ni...
so time2 gumbira ni....
kita gumbira la bersama2..hihihi

skrg ni tgh demam angry bird kan...
sumer brg pon angry bird...
baik yg bebudak
mak budak
bapak budak pon sama..hihihih
tapi daku x berkenan dgn pig hijau tu..hahahaha


    

  

picca dari gugel...hihihi


okeh...
1st 3 yg komen entri ni dari entri ni di publish 
sampai 26hb nov 11.59pm je
komen dan tglkan email sekali ye

daku bg 1pcs badge cumil angry bird...hahahaha
contoh mcm kat bwh...
klu xde yg komen..so xde saper la yg akan dpt badge ni..hihihi



Friday, November 25, 2011

Resepi kondom


mcm pelik je kan tajuk tu..hihi
teringin gak nk tgk picca dia
tapi x de la plak....

skrg kan tgh ada masterchef malaysia kan...
mesti kena banned klu ada tajuk resepi camgini..
hihihihi

sumber: metro


BUNYINYA seakan pelik, nasi lemak ais krim, sup tulang pasta dan puding cili ketam.
Namun kali pertama merasa hidangan yang diubah suai mengikut cita rasa tukang masak, Alvin Leung, ia ternyata enak dan tidak mengecewakan. Malah setiap hidangan dipersembahkan dalam gaya yang cukup memikat. 
Sebelum menjamah hida�ngan, penulis membayangkan nasi lemak bersama satu penceduk ais krim atau ais krim yang disumbat nasi lemak di dalamnya. 

Namun sangkaan penulis meleset. Masakan kegemaran rakyat Malaysia ini diubah suai dengan gaya yang cukup kreatif apabila chef selebriti, Alvin Leung membuat ais krim menggunakan santan ditaburi ikan bilis dan kacang.


Begitu juga sup tulang yang diletakkan pasta bersama sos yang cukup enak, lari daripada kebiasaan sup berkuah serta puding cili ketam yang langsung tidak terbayang penghasilannya.


Ketika majlis pelancaran program masakan The Maverick Chef di Singapura baru-baru ini, gaya ‘gila’ itu menjadikan dirinya berbeza daripada tukang masak yang lain. Rambut panjang kebiru-biruan, berbaju hitam dengan gaya rock & roll serta tatu pada lengan menjadikannya bukan sekadar chef tetapi rocker jalanan atau juga hero yang diberi watak penjahat. 

Apa yang menjadikan Leung cukup menyerlah bukan saja pada penampilan tetapi pada resipi yang dianggap luar biasa. Dia berani mengambil risiko mengubah suai sesuatu masakan tanpa mencacatkan rasa dan bahan digunakan. 

“Setiap makanan mempunyai DNA sendiri, sama seperti manusia. Saya cuma melakukan pengubahsuaian pada bahan sama ada dengan menambah, mengurang atau menukar dengan bahan lain,” katanya yang dibesarkan dengan pengalaman dan kepakaran dalam bidang gastronomi molekul serta penciptaan semula makanan. 

Malah dia pernah mendapat jolokan ‘sex on the beach’ ha�nya kerana meletakkan kondom palsu merah jambu, diisi madu dan daging ketika menghidangkan makanan ini kepada tetamu pada majlis amal Aids suatu ketika dulu. 

“Tujuannya mudah, jika kondom yang dijual boleh dimakan sudah pasti tidak ramai yang sanggup membelinya. 

“Saya melakukannya untuk memberi kesedaran kepada masyarakat mengenai penyakit Aids. Sebagai chef selebriti saya mempunyai pengaruh yang besar terhadap masyarakat,” katanya. 

Leung dilahirkan di London dan dibesarkan di Toronto, Kanada, mengakui bakat memasak lahir daripada bapanya yang gemar menghasilkan resipi. 

Ketika berusia 11 tahun dia mula memasak, pilihannya adalah pada masakan yang ringkas dan sedap. 

“Ramai yang menganggap ibu saya pandai memasak tetapi sebenarnya tidak. 

“Dia hanya mahir memasak mi segera sehingga saya muak menikmatinya. Ini kerana setiap hari pulang dari sekolah hanya makanan itu dihidangkan di meja,” katanya. 

Memiliki ijazah dalam bidang sains alam sekitar, selepas menamatkan pengajian, Leung berpindah ke Hong Kong untuk memulakan kerjaya dalam bidang kejuruteraan dengan menubuhkan syarikat kejuruteraan bunyi seterusnya membuka tiga kilang dengan 300 pekerja. 

Anak muda ini akhirnya beralih bidang kepada kulinari makanan kerana lebih mencabar dan memikat jiwa. 

“Kejuruteraan adalah profesion yang memerlukan seseorang itu berfikir secara logik dan sistematik. Apa yang saya lakukan hari ini terutama dalam bidang perniagaan makanan membabitkan dua unsur ini manakala kreativiti datangnya secara semula jadi. 

“Ini kerana saya dibesarkan dalam era liberal di Kanada dan sedikit sebanyak ini menyumbang kepada apa yang saya lakukan pada hari ini,” katanya yang memiliki restoran Bo Innovation di Hong Kong. 

Pada Disember 2008, Bo Innovation memenangi anugerah Hong Kong Macau Michelin Guide dan dengan penghormatan ini, Leung menjadi salah seorang daripada chef di dunia yang dianugerahkan gelaran bintang Michelin. 

Bagi Leung, mengekalkan daya kreativiti dengan penghasilan resipi baru yang memukau adalah cabaran paling besar. Ini kerana kesabaran serta tang�gungjawab yang tinggi sangat diperlukan. Proses ini bermula apabila tukang masak itu sentiasa berfikir dan bersemangat untuk menghasilkan pelbagai resipi berbeza. 

“Namun ramai orang menjadi malas dan berhenti melakukannya tidak kira sama ada dalam bidang muzik, penulisan atau seni. Apabila tiada latihan me�nyebabkan setiap idea menjadi kaku dan ‘kejang’. 

“Justeru, pentingnya menjaga minda dan tubuh supaya dapat menghasilkan karya bermutu. 

“Selain itu, fizikal dan mental harus segar, deria harus berada dalam keadaan berjaga-jaga dan elakkan daripada tertekan. Ini kerana fikiran yang bersih dan bebas mampu menghasil�kan karya kreatif di luar jangkaan,” katanya. 

Tambahnya, pengalaman selama bertahun-tahun di dapur dan di meja makan, menyediakannya sebuah perpustakaan yang besar untuknya belajar. Ditambah pula dengan pengalaman melancong di banyak negara serta merasai pelbagai masakan menjadikan Leung lebih inovatif. 

“Namun untuk menghasilkan resipi yang kreatif saya memerlukan ketenangan dan biasanya waktu paling sesuai ketika berada di dalam kapal terbang kerana saya mempunyai 

banyak masa tanpa gangguan, “ujarnya yang menjadikan Graham Kerr, Alain Ducasse dan Ferran Adria sebagai idolanya atas keberanian dan kreativiti mereka. 

Sebagai pengusaha restoran, Leung tidak berada di restoran sepanjang masa kerana dia memerlukan masa untuk berehat dan menjaga kesihatan.



Pulau lahir dari dasar laut



indah kan ciptaan tuhan
ciptaan yg x terjangka...

sumber: kosmo


KEBIRUAN air di permukaan laut berhampiran Pulau El Hierro iaitu salah sebuah pulau di Kepulauan Canary tiba-tiba 'dihiasi' dengan kewujudan gelembung buih-buih yang muncul dari dasar laut awal bulan ini. Turut kelihatan gumpalan magma berwarna kehitaman melatari permukaan laut.
Semua itu berpunca daripada aktiviti gunung berapi dasar laut di kawasan tersebut yang dilaporkan semakin aktif selepas satu gempa bumi berukuran 4.3 pada Skala Ricther melanda pulau tersebut pada 5 November lalu.
Gempa bumi berkenaan menyebabkan gunung berapi dasar laut di luar Pulau El Hierro itu memuntahkan material berupa gas dan asap hitam setinggi 18 meter ke udara yang dipenuhi bau sulfur selain menyebabkan ia kelihatan terapung di permukaan laut.
Kepulauan Canary yang terdiri daripada tujuh buah pulau serta beberapa buah pulau kecil walaupun berlokasi sekitar 100 kilometer dari pesisir pantai Maghribi di utara Afrika bagaimanapun sebenarnya merupakan wilayah di bawah autonomi Sepanyol.
Selain Pulau El Heirro, enam pulau lain di Kepulauan Canary ialah Tenerife, Gran Canaria, Fuerteventura, Lanzarote, La Palma dan La Gomera. Pada pertengahan Oktober lalu, pihak berkuasa Sepanyol telah mengeluarkan arahan untuk menutup akses ke bandar pelabuhan La Restinga di selatan Pulau El Heirro rentetan aktiviti gunung berapi dasar laut itu.
Ini termasuklah meminta kapal-kapal yang berada di sekitar pelabuhan beredar meninggalkan kawasan perairan tersebut dan pesawat udara turut dilarang melakukan penerbangan di lokasi berkenaan.
Selama lebih sebulan, penduduk di kepulauan tersebut terpaksa hidup dengan gunung berapi dasar laut aktif yang bukan sahaja memberi ancaman keselamatan, bahkan turut menakutkan pelancong dan membahayakan kehidupan penduduk serta habitat sekitarnya.



Magma di permukaan laut
Para saintis tempatan memberitahu, aktiviti di gunung berapi dasar laut itu telah bermula sejak 17 Julai lalu dengan lebih 10,000 gegaran direkodkan.
"Letusan gunung berapi itu berlaku selama seminggu dan ia menyebabkan kerajaan bertindak memindahkan kira-kira 600 penduduk ke kawasan selamat," kata wakil perlindungan sains sivil, Carmen Lopez bulan lalu.
Berdasarkan kronologi, dasar laut Pulau El Hierro mula menggegar sejak 19 Julai lalu dengan memberi petanda melalui kemunculan gumpalan magma yang kelihatan di permukaan laut pulau terkecil di Kepulauan Canary itu.
"Letusan itu juga menyebabkan gumpalan besar magma berwarna kehijauan terbentuk di permukaan laut," kata seorang penduduk.
Sementara itu, pakar gunung berapi, Juan Carlos Carrecedo berkata, terdapat gumpalan magma di permukaan laut yang menghasilkan siri pecahan sekali gus menjana aktiviti seismik.
"Kita tidak tahu jika gumpalan magma tersebut akan memecahkan kerak dan mencetuskan letusan lebih besar. Letusan kemungkinan akan berlaku dalam tempoh sehari, seminggu mahupun sebulan," jelasnya memberi amaran yang letusan itu dijangka akan berterusan.
Beberapa letusan besar juga menyebabkan ia dapat dilihat dari jarak paling hampir iaitu 1.5 kilometer dari pesisir pantai di selatan El Hierro.
"Senario terburuk yang kami bimbang jika berlaku adalah letusan di daratan," ujar Ketua Keselamatan Kepulauan Canary, Juan Manuel Santana kepada akhbar harian El Pais.

Sebuah pulau baharu
Apa yang pasti, pakar geologi turut berpendapat bahawa terdapat kebarangkalian letusan dari dasar laut itu mampu 'melahirkan' sebuah pulau baharu di Kepulauan Canary.
Khabar itu juga menyebabkan beberapa nama untuk 'bayi' Kepulauan Canary itu telah dicadangkan menerusi Internet, antaranya seperti Atlantis, Discovery atau The Beast.
Menguatkan lagi kemungkinan daratan baharu akan muncul menerusi pembentukan magma yang meletus itu apabila Institut Geografi Kebangsaan Sepanyol (IGN) menyatakan letusan tersebut hanya terletak kira-kira 69 meter atau 225 kaki dari permukaan laut.
Apa yang pasti, kemungkinan mengenai munculnya pulau baru itu menyebabkan keghairahan dalam kalangan orang ramai. Walaupun kerajaan telah mengarahkan supaya penduduk berpindah ke tempat yang selamat, keterujaan untuk melihat muncul daratan baharu hasil daripada letusan dan magma yang dimuntahkan menyebabkan ramai warga El Heirro berada di kawasan tinggi berdekatan pantai.
Salah sebuah akhbar tempatan, La Provoncia melaporkan, 'Raksasa akan muncul dari lautan' merujuk kepada daratan yang dikatakan bakal muncul. Bahkan, beberapa akhbar pula berdebat mengenai siapakah yang akan bertanggungjawab ke atas wilayah baharu itu
Bagaimanapun, menurut IGN, nama serta pentadbiran baharu kemungkinan tidak diperlukan memandangkan sekiranya kekuatan letusan itu memunculkan daratan di permukaan laut, ia tidak mustahil akan bergabung dengan pesisir pantai Pulau El Hierro memandangkan jaraknya yang tidak jauh sekitar tiga kilometer sahaja.
Menariknya, menyorot kembali tentang asal usul Kepulauan Canary itu sebenarnya hampir kesemua pulau di situ ialah pulau volkanik atau pulau gunung berapi. Pulau tersebut dikatakan muncul sejak jutaan tahun dahulu menerusi letusan gunung berapi selain sewaktu peristiwa zaman Jurassic semasa pembukaan kerak lautan Atlantik.




ensuami guna mug yg daku beli


ensuami da guna mug daku beli dari heartbeart hr tu...
daku beli dari kupon voucher milkadeal tu...
hihihi....

maaf ye..
picca candid....




Thursday, November 24, 2011

free sample - clean & clear



sample clean & clear ni dpt smlm
ni dpt conso dari FB
ala..smbg dari kisah INI




musim banjir


picca dari gugel


skrg ni musim bnjir kan..
hujan lebat...
kat JB ni asal ptg je hujan...
ada certain2 tempat da naik air tgi...

kat area terengganu pon mcm tu kan...
ramai da org kena pindah...
kes2 lemas pon ada je skrg...

utk student2 yg amik spm & stpm..
gud luck...

hati2 ye...


Bila lagu yuna ditarik balik...


mcm sedih pon ada
mcm x logik pon ada
tah apa2 kan
sian je kat yuna tu...
hhmmm..tapi bukan rezki
adat bertanding mmg ada menang kalah
tapi dlm kes ni
dah annouce da...huhuhuhu

tapi lagu yg sepatutnya menang mgkin lagu anuar zain kan
sedetik lebih tu
best amat lagu ni...
apa2 pon dua2 layak utk menang....


  

sumber : rotikaya


Wednesday, November 23, 2011

Taman Negara Johor ~ Tanjung Piai


ni sambungan dari entri breakfast kat mcD
sbb lepas mcD x tau nk buat apa dan pergi mana...
so dgn gamble ajak ensuami pegi tg piai..
kat mna tuh????
pernah dgr penghujung selatan tanah besar asia????
hah..kat situ la...

~entri bergambar okeh~
sila jgn penin2 pastu muntah darah plak
ngeeeee.........
(a few picca je lah)

hhhmmmm....
akhirnya smpi gak...
  
tapi ni lom smpi taman negara lg...
ni kat area tg piai resort..
ada rmi org..tgh buat treasure hunt dgn family day time tu...
  


okeh..ni bru je smpi kat tmn negara tg piai..
ada penyambut tetamu tau...
yg belah kanan tu...hihi...
si monyet..byk tau monyet kat sini...
jaga jaga....
  

harus la posing dulu kat mercu tanda dia ni..hihi...
  


beli tiket..
x mhl pon adult 5 hinggit je..
student @ kanak2 3 hinggit x silap..
  

yezza..dah smpi da penghujung
setelah puas lalu cela2 hutan tu...
mcm2 boleh nmpk..ada biawak la..mengkarung la...
'alaaa...ada org ar kat situ...'
  

'xpe..kita g dekat2'kata ensuami
sudahnya hampeh...
makcik ni x phm plak..
da closed up da..
siap dia plak boleh tanya..
'nak amik gmbr bwh ni ye nak?'
huh....(dlm hati la)
  

dan akhirnya amik gak la gmbr
walaupon berlatar belakang kan makcik & family..
hihihihihi....
pasrah....
  

last destination
jeti d'tanjung....
    

amik angin jap 
sebelum balik....
  


mcm biasa...
dptkan koleksi FM dulu ye tmpt souvenir...
tmbh 1 lg kat esbox...

bestttt.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

apa ada?

kisah ku (551) info (301) giveaway (232) free sample (77) hadiah GA (47) hiburan (28) giveaway aku a.k.a pinkbiru (22) review makanan (18) si budoy (17) kawan2ku (16) jalan2 (11) contest (10) raya 2012 (8) anak sedaraku (7) kesihatan (7) FM (5) iklan (5) tempahan (5) joint problem (4) plushie (4) sticker (4) tubuh (4) bunga telur felt (3) family (3) langsir (3) legoland (3) lutut problem (3) masterchef selebriti (3) pulau manukan (3) red velvet cake (3) the zon stulang (3) zalora (3) VCO catalyst (2) aip online survey (2) big bad wolf (2) buah zuriat (2) buang kulit mati kaki (2) cantik (2) danga bay (2) ikan bakar danga bay (2) insiden lahad datu (2) kacang pool haji (2) langkawi (2) loccitane (2) loyang pai (2) mini GA (2) new year (2) plain fox material (2) rempeyek (2) reward blog (2) runner (2) sabak awor (2) sakit gigi (2) BR1M (1) Hj Sharin Low Grand Restaurant BBU (1) Ipad 1 Malaysia (1) My Steamboat and Grill (1) P1 (1) a farmosa (1) aidil adha (1) air terjun gunung ledang (1) album bajet (1) astro e-billing; auto debit (1) baby foot (1) bamboo charcoal bread (1) bank islam (1) baskin robin (1) brown paper bag (1) bunga tisu (1) cake in jar (1) cameron (1) churp churp (1) cookies senang (1) digi (1) durian spring roll (1) epal pai (1) felt (1) felt brooch (1) flannel material (1) gadjet (1) gayang seafood restaurant (1) gift voucher (1) giv (1) hab pendidikan pagoh (1) haiwan (1) hotel patuh syariah (1) hutan bandar (1) hutang (1) ikan bakar pasar filipin (1) jerebu (1) kampung nelayan tun fuad stephen (1) karamel kukus (1) kfc am (1) kisah (1) krishna fish head curry house (1) kucing (1) kutu kucing (1) labu siam (1) laura ashley shopping beg (1) loan (1) lokan dan kelapa bakar (1) medan ikan bakar crystal bay (1) mekap mekap (1) melaka (1) menara taming sari (1) merokok (1) mimpi (1) movie (1) nasi lemak (1) ngaku chips (1) nuffnang (1) otak-otak (1) pakej photo album bajet (1) penuaan (1) pet world (1) petrosains (1) phewtick (1) pink ribbon (1) pixajoy (1) popcorn poco (1) popthesoda (1) prayforMH370 (1) pretzle mini (1) produk kaki (1) puasa (1) redeem punchtab (1) rumah terbalik (1) sate (1) sawah ring (1) serawa durian (1) simple pouch (1) sspn (1) tanjung emas (1) tanjung ketapang (1) tanjung leman (1) tripod (1) up (1) vaksin kucing (1) vernonchan.com (1) voltaren (1) wanitamelayu.com (1) western murah (1) zaman dulu (1) zoo melaka (1)

networkedblogs