KLIK KLIK

nuffnang

Thursday, January 5, 2012

kesiannya...Gadis Dibogel, Diarah Minta Sedekah


Mungkin salah satu sindiket jenayah paling jahat di dunia ini pastinya yang berkaitan dengan aktiviti memintak sedekah.
Kita sudah pasti pernah terbaca dan melihat kisah-kisah (berdasarkan kisah benar) di televisyen akan bagaimana sindiket mengemis bertindak zalim ke atas wanita dan kanak-kanak.
Ada laporan di mana kanak-kanak dibutakan, dipotong tangan atau kaki, diseksa dan sebagainya semata-mata untuk menimbulkan rasa simpati orang ramai apabila memandang mereka.
Haiwan tidak berbuat demikian, itu manusia yang bertaraf syaitan.
Gambar tidak bertarikh di atas dan bawah memperlihatkan bagaimana seorang kanak-kanak perempuan berumur 11 tahun di China dibogelkan dipercayai oleh sindiket mengemis di negara itu.
Betul-betul mereka melayan manusia umpama batu yang tidak berperasaan.
Tidak diketahui apa tindakan pihak berkuasa negara itu, namun apa pun yang dibuat, pastinya tidak cukup.
Dan bagaimana rakyatnya hanya boleh berlalu memandang sepi begitu sahaja apa yang berlaku di hadapan mata mereka.


Gadis Dibogel, Diarah Minta Sedekah


sumber: mynewshub


harap2 kat mesia x jadik camgini kan...



7 comments:

::CIK LYNN:: said...

kciannya...diorang wat pompuan tu mcm xda maruah....huhu

Mrs.Izi said...

jahatnyaaa.

Nafisa81 said...

mintak dijauhkan malaysia dr benda macam ni

ekinashikin said...

cik lynn ,zarina,nafisa81- tu la..kesian kan..x berhati perut lansung...harap2 kat mesia x de mcm ni

kakyong said...

Ya Alla, kenapa lah sampai mcm ni sekali...

kakyong said...

Ya Alla, kenapa lah sampai mcm ni sekali...

ekinashikin said...

kesian kan kak yong...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

apa ada?

kisah ku (551) info (301) giveaway (232) free sample (77) hadiah GA (47) hiburan (28) giveaway aku a.k.a pinkbiru (22) review makanan (18) si budoy (17) kawan2ku (16) jalan2 (11) contest (10) raya 2012 (8) anak sedaraku (7) kesihatan (7) FM (5) iklan (5) tempahan (5) joint problem (4) plushie (4) sticker (4) tubuh (4) bunga telur felt (3) family (3) langsir (3) legoland (3) lutut problem (3) masterchef selebriti (3) pulau manukan (3) red velvet cake (3) the zon stulang (3) zalora (3) VCO catalyst (2) aip online survey (2) big bad wolf (2) buah zuriat (2) buang kulit mati kaki (2) cantik (2) danga bay (2) ikan bakar danga bay (2) insiden lahad datu (2) kacang pool haji (2) langkawi (2) loccitane (2) loyang pai (2) mini GA (2) new year (2) plain fox material (2) rempeyek (2) reward blog (2) runner (2) sabak awor (2) sakit gigi (2) BR1M (1) Hj Sharin Low Grand Restaurant BBU (1) Ipad 1 Malaysia (1) My Steamboat and Grill (1) P1 (1) a farmosa (1) aidil adha (1) air terjun gunung ledang (1) album bajet (1) astro e-billing; auto debit (1) baby foot (1) bamboo charcoal bread (1) bank islam (1) baskin robin (1) brown paper bag (1) bunga tisu (1) cake in jar (1) cameron (1) churp churp (1) cookies senang (1) digi (1) durian spring roll (1) epal pai (1) felt (1) felt brooch (1) flannel material (1) gadjet (1) gayang seafood restaurant (1) gift voucher (1) giv (1) hab pendidikan pagoh (1) haiwan (1) hotel patuh syariah (1) hutan bandar (1) hutang (1) ikan bakar pasar filipin (1) jerebu (1) kampung nelayan tun fuad stephen (1) karamel kukus (1) kfc am (1) kisah (1) krishna fish head curry house (1) kucing (1) kutu kucing (1) labu siam (1) laura ashley shopping beg (1) loan (1) lokan dan kelapa bakar (1) medan ikan bakar crystal bay (1) mekap mekap (1) melaka (1) menara taming sari (1) merokok (1) mimpi (1) movie (1) nasi lemak (1) ngaku chips (1) nuffnang (1) otak-otak (1) pakej photo album bajet (1) penuaan (1) pet world (1) petrosains (1) phewtick (1) pink ribbon (1) pixajoy (1) popcorn poco (1) popthesoda (1) prayforMH370 (1) pretzle mini (1) produk kaki (1) puasa (1) redeem punchtab (1) rumah terbalik (1) sate (1) sawah ring (1) serawa durian (1) simple pouch (1) sspn (1) tanjung emas (1) tanjung ketapang (1) tanjung leman (1) tripod (1) up (1) vaksin kucing (1) vernonchan.com (1) voltaren (1) wanitamelayu.com (1) western murah (1) zaman dulu (1) zoo melaka (1)

networkedblogs